Weggebruikers zijn vaak te afhankelijk van hun autonavigatie voor actuele omleidingen. Een nadeel hiervan is dat men pas in de auto erachter komt dat zij rekening moeten houden met extra reistijd. Dit zorgt voor onnodige frustratie in het verkeer. Dit wordt voorkomen met de inzet van Social Mobility Management. Social Mobility Management is onze online dienst, welke verkeersmanagement met social media koppelt.
BEREIK
Social Mobility Management is niet afhankelijk van een eventuele installatie van navigatieapps op de telefoon. Hierdoor bereikt Social Mobility Management ongeveer 80% van iedereen die in het gebied woont, werkt of reist.
Berichtgevingstiming: men ontvangt het juiste bericht op het juiste moment. De inzet van verschillende berichten voor, tijdens en na de werkzaamheden verhoogt de kans op het succesvol beïnvloeden van het gedrag van weggebruikers.
Budgetoptimalisatie: Social Mobility Management werkt met verschillende berichtgevingen, gebaseerd op leeftijd en geslacht. Budgetallocatie vindt plaats op prestatie per combinatie van leeftijdsgroep en geslacht. Hierdoor wordt de maximale prestatie gehaald uit de campagne.
Begrensde weergave: er is per persoon een limiet op het aantal weergaven per dag. Dit voorkomt dat men geïrriteerd raakt.
FASERINGEN
De unieke aanpak van Social Mobility Management bestaat uit drie fases.
Fase 1: online vooraankondigingen vanaf een week voor de werkzaamheden;
Fase 2: online berichten met omleidingen tijdens de werkzaamheden;
Fase 3: gericht op mensen die interacteerden met de eerdere berichten. Door middel van twee emoji’s vindt een simpele tevredenheidsindicatie plaats.
Opdrachtgevers ontvangen na afloop een online rapportagedashboard met de belangrijkste KPl’s. Hierin worden onder andere het bereik, de interactie en het websiteverkeer per fase uiteen gezet.
KOSTEN
De inregelkosten per gekozen platform per (bouw)fase bedragen €1.750,-. Deze fase bevat drie fases van de inzet van Social Mobility Management: berichtgevingen voor, tijdens en na werkzaamheden.
Wekelijkse kosten per platform per week: uitgangspunt is €900,-. Dit is het bedrag waarvoor de berichtgeving ingekocht wordt bij de platforms. Per project wordt gekeken of een aanpassing van het budget wenselijk is.